Translate

7 Şubat 2014 Cuma

Peynirli Kek...

 
Bir tarif postu daha ...
 
Çocukluğumdan beri doyamadığım birşey varsa o da peynir ve peynirle yapılan türlü çeşit yiyeceklerdir.
Tam bir peynir canavarı olmam, geçmişte pek çok kez babamın "seni mandıracıyla evlendireceğim" konulu şakalarına sebep olmuştur ... :)
Halihazırda da aynı hızda devam eden bu peynir deliliğim neredeyse her hafta sonu beni bu harika keki yapmaya itiyor ...  :)
 
Gelelim malzemelerine ve tarifine :
 
Malzemeler:
 
* 3 adet yumurta
* 3 su bardağı un
* 1 su bardağı sıvı yağ ( mısırözü/fındık yağı )
* 1 su bardağı süt ya da yoğurt ( ben yoğurtla yapmayı tarcih ediyorum genellikle )
* 1 su bardağı kadar beyaz peynir ( miktarı veya peynirin türü tamamen sizin damak tadınıza kalmış )
* Tuz ( tuz miktarını içine koyacağınız peynirin tuzlu olup/mamasına göre ayarlamak gerekiyor )
* 1 paket kabartma tozu
* Bolca dereotu ( dereotunun miktarı da size bağlı- ben bolca seviyorum; bu keke dereotu damga vuruyor )
* İstediğiniz baharatlar ( ben biraz nane ve kırmızı pul biber koyarak seviyorum )
* Dilerseniz üzeri için susam/çöre otu

 
 
Gelelim bu nefis kekin gayet basit olan yapılışına ...
 
Malzemeleri çırpacağımız kaba yumurtayı, yoğurt/sütü, tuzu ve yağı koyup karıştırıyoruz (...ister mixerle ister tahta kaşıkla hiç farketmiyor; ben genelde elimde karıştırmayı tercih ediyorum ) ...
Bu karışıma unu ve kabartma tozunu da ilave edip bir miktar daha karıştırıyoruz ...
Son olarak doğranmış dereotlarını ve istediğiniz kadar peyniri de ekleyerek karıştırıyoruz ...
Yağlanmış mini boy fırın tepsisine (...ben yağlı kağıt döşemeyi tercih ediyorum...) üzerini kaşıkla düzelterek yayıyoruz bu malzemeyi ... Dilerseniz üzerine susam veya çöre otu serpiştirebilirsiniz daha da güzel oluyor ...
Önceden bir on dakika kadar 180 derecede ısıttığımız fırına verip üzeri kızarana dek pişiriyor ve evi anında saran harika kokuyla başetmeye çabalıyoruz :)
 
Afiyet, şeker olsun
 
:)
 

 
Via Me, Myself & I ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...